1. Co to jest Serwis Transakcyjny?
Serwis Transakcyjny to nasz system, w którym m.in.:
-
kupisz jednostki subfunduszy,
-
złożysz zlecenia i dyspozycje,
-
sprawdzisz saldo inwestycji.
Serwis Transakcyjny udostępniamy pod adresem: https://www.transakcje.generali-investments.pl/transakcje.generali-investments/index.jsp
2. Czy korzystanie z Serwisu Transakcyjnego wiąże się z jakimiś opłatami?
Nie - korzystanie z naszego Serwisu Transakcyjnego jest bezpłatne.
Klienci wybierający tę formę inwestowania nie płacą również opłaty manipulacyjnej przy nabyciu, zamianie, konwersji i odkupieniu jednostek uczestnictwa subfunduszy zarządzanych przez Towarzystwo.
3. Kto może zarejestrować się w Serwisie Transakcyjnym?
W Serwisie Transakcyjnym mogą zarejestrować się:
-
pełnoletnie osoby fizyczne;
-
firmy - w tym przypadku prosimy o kontakt pod numerem 22 588 18 51 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–17:00). Nasz pracownik wskaże Ci najwygodniejszy sposób uzyskania dostępu do Serwisu Transakcyjnego dla Twojej firmy.
Nie ma znaczenia, czy jesteś już Uczestnikiem zarządzanych przez nas funduszu, czy nie.
4. W jaki sposób mogę otworzyć konto w Serwisie Transakcyjnym?
Jeśli jesteś klientem indywidualnym
Możesz aktywować dostęp do swoich inwestycji otwierając konto online. Zrobisz to korzystając z usługi służącej do zdalnego potwierdzenia tożsamości (usługa mojeID):
-
Wybierasz bank, w którym prowadzisz swój rachunek.
-
Logujesz się w standardowy sposób.
-
Otrzymujesz listę danych, które zostaną nam przekazane i potwierdzasz ich przekazanie.
-
Uzupełniasz pozostałe informacje i zatwierdzasz rejestrację.
Po zatwierdzeniu przez Ciebie wniosku, Umowa zostaje automatycznie aktywowana i możesz się od razu zalogować.
Jeśli jesteś klientem instytucjonalnym
Prosimy o kontakt pod numerem 22 588 18 51 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–17:00). Nasz pracownik wskaże Ci najwygodniejszy sposób uzyskania dostępu do Serwisu Transakcyjnego dla Twojej firmy.
5. Czy na swój adres e-mail otrzymam potwierdzenie wypełnienia formularza rejestracyjnego? 6. Czy rejestrując się w Serwisie Transakcyjnym mogę zaktualizować swoje dane?
Tak, możesz zaktualizować swoje dane. Aby to zrobić skorzystaj z formularza otwarcia konta online. System poprowadzi Cię krok po kroku.
7. Czy wypełniając ponownie formularz rejestracji, mogę zaktualizować dane dostępu do Serwisu Transakcyjnego?
Tak, możesz to zrobić korzystając z formularza otwarcia konta online.
Jeśli jednak nie pamiętasz danych identyfikacyjnych:
-
Na stronie logowania kliknij w link „Zapomniałeś hasła?”. Wyświetli się strona, na której poprosimy Cię o wpisanie adresu e-mail podanego do Umowy.
-
Następnie wyślemy Ci e-mail z linkiem do zmiany hasła i identyfikatorem. Link jest aktywny przez 24 godziny.
-
Wpisz nowe hasło i potwierdź zmianę, podając jednorazowy kod autoryzacyjny.
Jeśli masz pytania w tej sprawie, zadzwoń pod numer infolinii 22 588 18 51 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–17:00) lub skontaktuj się z naszym Wirtualnym Oddziałem.
8. Po jakim czasie od wypełnienia formularza uzyskam dostęp do Serwisu Transakcyjnego?
Jeśli skorzystałeś z formularza otwarcia konta online, możesz zalogować się od razu po potwierdzeniu tożsamości i zatwierdzeniu wniosku.
9. Co mam zrobić, jeśli po zalogowaniu nie widzę żadnych swoich danych?
Nasz system potrzbuje kilku dni, aby połączyć Twoje konto w Serwisie Transakcyjnym z posiadanymi przez Ciebie produktami.
Jeśli w ciągu dwóch dni roboczych od uzyskania dostępu do konta nie zobaczysz swoich rejestrów, zgłoś nam ten problem:
10. Czy mogę zmienić identyfikator i hasło na bardziej przyjazne i łatwiejsze do zapamiętania?
Tak, oczywiście. Aby to zrobić, kliknij w zakładkę „Zarządzanie kontem” w prawej górnej części strony.
Nowy identyfikator powinien mieć od 8 do 15 znaków.
Nowe hasło – min. 8 znaków, w tym min. 1 małą literę, 1 dużą literę i 1 cyfrę.
11. Co mam zrobić, gdy zapomnę identyfikatora lub hasła?
Na stronie logowania kliknij w link „Zapomniałeś hasła?”. Wyświetli się strona, na której poprosimy Cię o wpisanie e-maila podanego do Umowy. Następnie wyślemy Ci e-mail z linkiem do zmiany hasła i identyfikatorem. Link jest aktywny 24 godziny.
Jeśli masz pytania w tej sprawie, zadzwoń pod numer 22 588 18 51 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–17:00) lub skontaktuj się z naszym Wirtualnym Oddziałem.
12. W jakiej formie będą mi dostarczane kody jednorazowe do autoryzacji zleceń?
W zależności od zdefiniowanej przez Ciebie metody autoryzacji:
-
kody wysyłane są SMS-em – na numer telefonu podany podczas rejestracji, albo
-
zawarte na liście kodów jednorazowych – przesłanej na adres korespondencyjny.
13. Co mam zrobić, gdy wpiszę błędny kod jednorazowy?
W takiej sytuacji wpisz go ponownie – masz w sumie 3 próby. Jeśli pomylisz się 3. raz, będziemy musieli zablokować Twoje konto na 24 godziny. Po tym czasie możesz logować się ponownie.
14. Kod SMS otrzymałem z opóźnieniem? Jaka może być tego przyczyna?
Przyczyn problemów z otrzymaniem wiadomości SMS może być wiele, m.in. brak sieci, przepełniona skrzynka odbiorcza w telefonie, czy też problem z dostarczaniem wiadomości SMS po stronie operatora telefonii komórkowej nadawcy lub odbiorcy.
Od momentu wysłania wiadomości SMS, Towarzystwo nie ma wpływu na czas jej dostarczenia.
Może się też okazać, że problem dotyczy operatora Twojej sieci komórkowej. W takiej sytuacji rozwiązanie problemu będzie po stronie operatora i Towarzystwo nie może w tym pośredniczyć.
Jeśli problem będzie się powtarzał, prosimy o kontakt z naszą infolinią 22 431 52 28. Postaramy się wyjaśnić przyczynę i przekażemy Ci informacje, z którymi (jeśli będzie to konieczne) będziesz mógł udać się do swojego operatora.
15. Nie otrzymałem kodu SMS. Co mam zrobić?
Przyczyn nieotrzymania wiadomości SMS może być wiele, m.in. brak sieci, przepełniona skrzynka odbiorcza w telefonie, czy też problem z dostarczaniem wiadomości SMS po stronie operatora telefonii komórkowej nadawcy lub odbiorcy.
Zanim ponowisz żądanie wysyłki SMS, sprawdź:
-
poprawność numeru telefonu, który zapisany jest w serwisie transakcyjnym - zrobisz to w zakładce Zarządzanie kontem,
-
czy nie masz zablokowanego otrzymywania automatycznych wiadomości,
-
zasięg w miejscu, w którym się znajdujesz,
-
dostępną pamięć w Twoim telefonie.
Może się okazać, że problem dotyczy operatora Twojej sieci komórkowej. W takiej sytuacji rozwiązanie problemu będzie po stronie operatora i Towarzystwo nie może w tym pośredniczyć.
Jeśli chcesz zgłosić problem z otrzymywaniem kodów SMS prosimy o kontakt z naszą infolinią 22 431 52 28. Postaramy się wyjaśnić przyczynę i przekażemy Ci informacje, z którymi (jeśli będzie to konieczne) będziesz mógł udać się do swojego operatora.
16. Jak mogę kupić jednostki subfunduszu?
Możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu się do systemu. Następnie kliknij „Kup”, a potem – „Kup fundusz”. Wyświetli się strona z wykazem subfunduszy. Możesz kupić jednostki na dwa sposoby:
-
dokupić je do już istniejącego rejestru – wybierz go z listy i postępuj według dalszych wskazówek systemu;
-
kupić jednostki pieniędzy na nowy rejestr – kliknij „Otwórz rejestr” i postępuj według dalszych wskazówek systemu.
Gdy wybierzesz interesującą Cię opcję i wpiszesz potrzebne dane, przepisz jednorazowy kod otrzymany SMS lub z listy kodów. Następnie otrzymasz informację o przyjęciu zlecenia do realizacji i dane do przelewu.
Jeśli kupujesz jednostki jako firma, którą reprezentuje kilka osób, zlecenie musi potwierdzić przynajmniej 2 reprezentantów wskazanych w Serwisie Transakcyjnym.
17. W jaki sposób mogę dokonać wpłaty z tytułu zakupu wybranego subfunduszu?
Przelewem – najszybciej przez Internet lub za pomocą usługi PayByNet.
Szczegóły znajdziesz w Serwisie Transakcyjnym (w ostatnim kroku składania zlecenia nabycia) i na stronie https://www.generali-investments.pl/contents/pl/klient-indywidualny/jak-wplacac-na-fundusz
18. Jak mogę wycofać środki z subfunduszu?
Jest to tzw. zlecenie odkupienia.
-
Wybierz zakładkę „Zlecenia”, a następnie – „Sprzedaj fundusz”.
-
Wpisz – lub wybierz z podanych – następujące informacje:
-
nazwa subfunduszu,
-
numer rejestru,
-
kwota, liczba jednostek lub wszystkie jednostki (opcjonalnie),
-
konto, na które przelejemy pieniądze po odkupieniu (wybór jest możliwy tylko spośród kont wskazanych podczas rejestracji w Serwisie Transakcyjnym).
-
Zaakceptuj zlecenie jednorazowym kodem autoryzacyjnym z SMS-a lub z listy kodów. Otrzymasz od nas informację
o przyjęciu zlecenia.
Jeśli nabywasz jednostki jako firma, którą reprezentuje kilka osób, zlecenie musi potwierdzić przynajmniej 2 reprezentantów wskazanych w Serwisie Transakcyjnym.
19. Jak mogę złożyć zlecenie zamiany lub konwersji?
-
Wybierz zakładkę „Zlecenia”, a następnie – „Zamiana” lub „Konwersja”.
-
Wybierz:
-
numer rejestru w subfunduszu źródłowym, z którego chcesz przenieść pieniądze,
-
numer rejestru w subfunduszu docelowym, do którego chcesz przenieść pieniądze, lub zakładkę „Otwórz nowy rejestr”,
-
kwotę, liczbę jednostek lub wszystkie jednostki (opcjonalnie).
-
Zaakceptuj zlecenie jednorazowym kodem autoryzacyjnym z SMS-a lub z listy kodów. Otrzymasz od nas informację
o przyjęciu zlecenia.
Jeśli zlecasz zamianę lub konwersję jako firma, którą reprezentuje kilka osób, zlecenie musi potwierdzić przynajmniej
2 reprezentantów.
Zamiana to przeniesienie środków z jednego subfunduszu na inny, ale w ramach tego samego Funduszu – np. z Generali Fundusze FIO do Generali Fundusze FIO. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy zamianie nie ma podatku od zysków kapitałowych.
Konwersja to przeniesienie środków z jednego subfunduszu na inny, ale w ramach innych Funduszy – np. z Generali Fundusze FIO do Generali Fundusze SFIO. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy konwersji możesz zapłacić podatek od zysków kapitałowych.
20. Czy będę dostawać potwierdzenia zlecanych przeze mnie transakcji?
Tak – po każdej transakcji wysyłamy Ci jej potwierdzenie. Robimy to według wskazanej przez Ciebie podczas rejestracji formy:
-
e-mailem w formie hasłowanego pliku .pdf lub
-
zwykłym listem na adres korespondencyjny wskazany w Serwisie Transakcyjnym.
21. Czy mogę zrezygnować z otrzymywania potwierdzeń transakcji?
Tak, możesz samodzielnie zablokować wysyłkę potwierdzeń zlecanych przez Ciebie transakcji. Aby to zrobić:
-
Wybierz zakładkę „Zarządzanie kontem”, a następnie – „Potwierdzenia transakcji” i „Blokada wysyłki potwierdzeń transakcji
dla rejestrów zwykłych”,
-
Zatwierdź zmianę jednorazowym kodem otrzymanym SMS lub z listy kodów.
Jeśli zlecasz zmianę jako firma, którą reprezentuje kilka osób, zlecenie musi potwierdzić przynajmniej 2 reprezentantów wskazanych w Serwisie Transakcyjnym.
22. W jaki sposób mogę zmienić formę otrzymywania potwierdzeń na elektroniczne?
Aby zmienić formę otrzymywania potwierdzeń na elektroniczne:
-
Wybierz zakładkę „Zarządzanie kontem”, a następnie – „Potwierdzenia transakcji” i „Zmień”.
-
Wskaż adres e-mail, na który chcesz otrzymywać potwierdzenia.
-
Zatwierdź zmianę jednorazowym kodem otrzymanym SMS lub z listy kodów.
Jeśli zlecasz zmianę jako firma, którą reprezentuje kilka osób, zlecenie musi potwierdzić przynajmniej 2 reprezentantów wskazanych w Serwisie Transakcyjnym.
23. Czy mogę wycofać zlecenie już autoryzowane jednorazowym kodem?
Nie. Jeżeli zlecenie zostało potwierdzone kodem jednorazowym, to nie ma możliwości jego wycofania.
24. Co umożliwia mi opcja „Lista zleceń oczekujących na autoryzację”?
Dzięki tej opcji możesz „przechowywać” operacje, których nie chcesz od razu przekazać do realizacji. Zlecenia z tej listy możesz autoryzować pojedynczo lub grupowo – za pomocą jednorazowego kodu.
25. Gdzie znajdę informacje na temat transakcji, która została wykonana?
W zakładce „Historia transakcji”.
-
Zaloguj się do Serwisu Transakcyjnego.
-
Wybierz produkt, a następnie – zakładkę „Historia transakcji” z menu po lewej stronie.
Transakcji możesz szukać według następujących kryteriów:
-
subfundusz,
-
status transakcji (oczekująca, zrealizowana, anulowana),
-
data wyceny,
-
typ transakcji (nabycie, odkupienie, zamiana, konwersja).
26. Czy mogę otworzyć lub przenieść z innej instytucji IKE lub IKZE przez Internet?
Tak. W Serwisie Transakcyjnym możesz otworzyć nową umowę IKE / IKZE, masz także możliwość przeniesienia konta IKE/IKZE z innej instytucji finansowej do naszego Towarzystwa. W ramach konta IKE możesz również przenieść środki ze swojego PPE.
Jeśli posiadasz dostęp do Serwisu Transakcyjnego
-
Zaloguj się Serwisu Transakcyjnego.
-
Kliknij w „Kup”, a następnie w zakładkę – „Emerytura (IKE, IKZE)”.
-
Wypełnij formularz. Zajmie Ci to ok. 5 minut.
Jeśli nie posiadasz dostępu do Serwisu Transakcyjnego
Aktywuj dostęp otwierając konto online. Zrobisz to korzystając z usługi służącej do zdalnego potwierdzenia tożsamości (usługa mojeID):
-
Wybierasz bank, w którym prowadzisz swój rachunek.
-
Logujesz się w standardowy sposób.
-
Otrzymujesz listę danych, które zostaną nam przekazane i potwierdzasz ich przekazanie.
-
Uzupełniasz pozostałe informacje i zatwierdzasz rejestrację.
Po zatwierdzeniu przez Ciebie wniosku, Umowa zostanie automatycznie aktywowana. Teraz możesz zalogować się i otworzyć IKE lub IKZE zgodnie z instrukcją, którą znajdziesz powyżej.
Jeśli masz pytania, zadzwoń pod numer 22 588 18 51 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00–17:00) lub skontaktuj się z naszym Wirtualnym Oddziałem.
27. Czy w Serwisie Transakcyjnym mogę zmienić wariant lub alokację środków w IKE lub IKZE?
Tak. Możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu się do systemu, następnie:
-
Na belce z nazwą produktu rozwiń listę oznaczoną

-
Wybierz 'Zmiana alokacji/wariantu.
-
Wskaż wariant alokacji, który Cię interesuje. Zatwierdź zmianę jednorazowym kodem otrzymanym SMS lub z listy kodów.
Zmianę alokacji możesz zrobić dowolną liczbę razy w ciągu roku.
Wszystkie dyspozycje dostępne z poziomu Umowy IKE lub IKZE możesz znaleźć w Szczegółach Umowy w Serwisie Transakcyjnym.
28. Jakie dyspozycje mogę zlecić przez Internet?
Listę dyspozycji znajdziesz w Serwisie Transakcyjnym, w zakładce „Inne dyspozycje”. Najczęściej wybierane to:
-
zmiana sposobu wysyłki potwierdzeń transakcji,
-
ankieta adekwatności
-
blokada wysyłki potwierdzeń,
-
blokada rejestrów,
-
pełnomocnictwa,
-
osoby uprawnione na wypadek śmierci,
-
zmiana danych użytkownika.
Z uwagi na Twoje bezpieczeństwo część dyspozycji wymaga dodatkowej autoryzacji w trakcie video rozmowy z naszym konsultantem. Jeśli masz pytania skontaktuj się z naszym Wirtualnym Oddziałem.
29. Jak mogę zmienić swoje dane?
Poniższe dane możesz zmienić samodzielnie po zalogowaniu do Serwisu Transakcjnego, w zakładce "Zarządzanie kontem":
-
nazwisko lub imię,
-
dokument tożsamości,
-
adres zamieszkania,
-
adres korespondencyjny,
-
adres e-mail,
-
numer telefonu do autoryzacji,
-
numer rachunku bankowego,
-
inne (np. kraj urodzenia / obywatelstwo)
Zmiana danych poprzez Serwis Transakcyjny wymaga dodatkowej autoryzacji poprzez: wpisanie kodu jednorazowego albo potwierdzenie tożsamości Klienta za pośrednictwem usługi zdalnego potwierdzania tożsamości (mojeID).
Swoje dane możesz zmienić także w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Senatorskiej 18 w Warszawie, w naszym Wirtualnym Oddziale lub w placówkach dystrybutora, za pośrednictwem którego fundusz został zakupiony.
30. Co to jest ankieta adekwatności i dlaczego jestem proszony o jej wypełnienie?
Ankieta Adekwatności służy określeniu cech i potrzeb inwestycyjnych klienta w celu sprawdzenia, które produkty są dla niego odpowiednie. Przy ocenie pod uwagę brane są m.in. poziom wiedzy i doświadczenia klienta, jego cele inwestycyjne, świadomość strat, jakie klient może ponieść, akceptowalność ryzyka.
Do zbierania tych informacji Towarzystwo zobowiązane jest przepisami prawa. Wypełnienie ankiety przez klienta jest dobrowolne, a odmowa jej wypełnienia nie może skutkować brakiem możliwości nabycia, zamiany lub konwersji jednostek uczestnictwa.
Ankieta nie służy udzielaniu rekomendacji i nie jest formą doradztwa inwestycyjnego.
31. Co pokazuje wynik ankiety i opis profilu inwestora?
Wynik ankiety pozwala na rozpoznanie dwóch obszarów:
-
Czy inwestowanie w fundusze inwestycyjne jest odpowiednie dla klienta?
Odpowiedź może być twierdząca lub przecząca, jednak niezależnie od niej klient ma możliwość realizacji transakcji, na którą się zdecydował.
-
Które z oferowanych subfunduszy są najlepiej dopasowane do jego cech jako inwestora, akceptowanego przez klienta ryzyka , czy jego obecnej sytuacji finansowej i oczekiwań?
Jest to określenie tzw. profilu inwestora pod względem skłonności do podejmowania ryzyka inwestycyjnego. Profil może być konserwatywny, umiarkowany, dynamiczny, wysokiego ryzyka oraz negatywny. Po określeniu profilu, klientowi prezentowane są dopasowane do profilu subfundusze spośród tych, które Towarzystwo ma aktualnie w swojej ofercie.
Niezależnie od wyniku, klient samodzielnie podejmuje decyzję o zakupie, z którą wiązać się będzie ryzyko inwestycyjne właściwe dla danego subfunduszu.
32. Chcę kupić fundusz akcyjny, a mam profil konserwatywny. Dlaczego nie jest to fundusz rekomendowany dla mnie?
Z inwestowaniem w fundusze inwestycyjne zawsze związane jest ryzyko. Klient powinien mieć świadomość, że inwestowanie w fundusze może przynieść nie tylko zyski, ale i straty.
Dlatego przed zakupem jednostek danego funduszu klient powinien zastanowić się, jakie straty i jaką zmienność wyceny funduszu jest w stanie zaakceptować.
Zebrane w ankiecie informacje o kliencie Towarzystwo przekłada na tzw. profil inwestora i stara się wskazać produkty, które będą najbardziej odpowiednie dla danego klienta.
Rozbieżność pomiędzy profilem inwestora, a produktem, który klient chce nabyć, może wynikać z dwóch przyczyn:
-
klient nie jest w stanie zaakceptować ryzyka subfunduszu i być może powinien jeszcze raz rozważyć inwestycję,
-
klient nie do końca zrozumiał pytania ankiety lub w rzeczywistości ma większy apetyt na ryzyko, niż zadeklarował w ankiecie.
W obu sytuacjach rekomendujemy poszerzenie wiedzy o inwestowaniu, np. korzystając z Bazy Wiedzy na naszej stronie internetowej.
Kluczem do wybrania odpowiedniej inwestycji jest zrozumienie własnych potrzeb i dopasowanie do nich kupowanego produktu.
33. Otrzymałem negatywny wynik ankiety. Co to oznacza?
Jeśli wynik ankiety jest negatywny oznacza to, że biorąc pod uwagę informacje o Twojej wiedzy i doświadczeniu w dziedzinie lokowania pieniędzy, inwestowanie w fundusze nie jest dla Ciebie odpowiednią formą oszczędzania.
Wynik negatywny uniemożliwia nam określenie dla Ciebie profilu inwestora oraz wskazania subfunduszy z naszej oferty, w które inwestycja jest najbardziej odpowiednia dla Ciebie.
W tej sytuacji nadal możesz inwestować, jest to Twoja autonomiczna decycja.
Zapraszamy także do poszerzania wiedzy na temat inwestowania w fundusze, np. korzystając z Bazy Wiedzy na naszej stronie internetowej.
34. Mój profil inwestora jest negatywny. Co to oznacza?
Gdy otrzymany przez Ciebie profil jest negatywny oznacza to, że nie posiadamy obecnie w ofercie produktów, które będą odpowiadać Twoim potrzebom inwestycyjnym.
Decyzja o rozpoczęciu inwestowania należy zawsze do Ciebie.
35. Chciałbym korzystać z Serwisu Transakcyjnego razem z żoną. Czy jest to możliwe?
Tak. Małżonkowie mogą wspólnie korzystać z serwisu, jednak każdy z nich powinien wypełnić osobny formularz rejestracyjny oraz posiadać odrębne dane identyfikacyjne.
36. Czy z Serwisu Transakcyjnego może korzystać również mój pełnomocnik?
Nie, zgodnie z regulaminem korzystania z serwisu nie ma takiej możliwości.
37. W jaki sposób mogę zadbać o bezpieczeństwo danych do logowania?
1. Przechowuj identyfikator i hasło w bezpiecznym miejscu. Nie wpisuj ich na kartkę, którą będziesz nosić w portfelu lub
torebce.
2. Nikomu nie podawaj identyfikatora ani hasła.
3. Nie zapisuj identyfikatora ani hasła w przeglądarce internetowej.
4. Ustaw nieoczywiste hasło. Najlepiej, by tworzyło przypadkowy ciąg znaków, w tym m.in. 1 małą literę, 1 dużą literę
i 1 cyfrę.
Dowiedz się więcej o bezpiecznym inwestowaniu on-line.
38. W jaki sposób mogę zadbać o bezpieczeństwo kodów do autoryzacji?
Lista kodów jednorazowych
-
Listę haseł przechowuj w bezpiecznym miejscu.
-
Jeśli podejrzewasz, że ktoś nieuprawniony miał dostęp do Twoich haseł, od razu unieważnij je w Serwisie Transakcyjnym. Aby to zrobić:
-
zaloguj się do Serwisu Transakcyjnego,
-
wybierz zakładkę „Inne dyspozycje”, a następnie – „Kody do realizacji zleceń” i „Dezaktywacja listy kodów jednorazowych”.
Dezaktywowana lista nie może być użyta ponownie. Aby zamówić kolejną, kliknij „Zamówienie listy kodów jednorazowych”.
Jednorazowe kody przesyłane SMS-em
Przede wszystkim – chroń swój telefon. Nie noś go w tylnej kieszeni spodni ani nie zostawiaj w otwartej torbie. Ustaw hasło
lub PIN na ekranie startowym.
Dowiedz się więcej o bezpiecznym inwestowaniu on-line.
39. Jak bezpiecznie korzystać z Serwisu Transakcyjnego?
1. Loguj się do serwisu zawsze na znanych i bezpiecznych urządzeniach. Unikaj logowania i przeprowadzania transakcji
w miejscach publicznych – kafejkach, bibliotekach itp.
2. Jeśli odchodzisz od komputera (lub innego urządzenia), pamiętaj, by się najpierw wylogować.
3. Pamiętaj, żeby zawsze wylogować się po zakończeniu sesji.
4. Jeśli masz firmę, korzystaj z opcji podwójnej autoryzacji zleceń – transakcje będą musieli zatwierdzać 2 reprezentanci.
Dowiedz się więcej o bezpiecznym inwestowaniu on-line.
40. Jak chronić komputer przed złośliwym oprogramowaniem?
1. Zainstaluj na swoim urządzeniu oprogramowanie antywirusowe i często je aktualizuj.
2. Przynajmniej raz w miesiącu skanuj dyski pod kątem obecności wirusów.
3. Korzystaj z legalnego oprogramowania i na bieżąco pobieraj aktualizacje.
4. Korzystaj z najnowszych wersji przeglądarek internetowych.
5. Pobieraj pliki wyłącznie z zaufanych źródeł.
6. Nie otwieraj e-maili, co do których masz jakiekolwiek podejrzenia – są od nieznanego nadawcy, zawierają prośby
o kliknięcie w załączone linki itp.
7. Linki do nieznanych stron otwieraj tylko wtedy, kiedy masz pewność, że pochodzą z zaufanych źródeł.
8. Nie odpowiadaj na zaproszenia do serwisów społecznościowych pochodzące od nieznanych osób.
9. Ignoruj informacje wyświetlające się w przeglądarce internetowej typu: „Twój komputer jest zawirusowany, przeskanuj
go teraz”. Ufaj tylko swojemu programowi antywirusowemu.
10. Nie instaluj nieznanych dodatków do przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej o bezpiecznym inwestowaniu on-line.
|